Tekstit

 Europe's problem is that it does not recognize the common enemy Russia. Stubb's role should have been to maintain and deepen it - both in the direction of Europe and the United States. And to make others bypass the European renegades - Hungary, Slovakia and Belgium. And to understand concretely - that Russia must not be defeated in Ukraine. And that first comes Russia's defeat and only then a ceasefire and peace in Ukraine. Tapio Into Soivio #4467619 2.11.2025 9:53 a ​​pretty harsh generalization that Russia is the enemy of all European countries Eerojuhani Vaarala #4467646 Author 2.11.2025 10:50 New comment Reply to comment: #4467619 That's it – it either takes over, makes it a puppet state or Finnishizes. That's the nature of Russia. Evidence can be found everywhere
Kuva
 Euroopan ongelma on ettei se tunnista yhteistä vihollista Venäjää. Stubbin rooliksi lienee tullut pitää yllä ja syventää sitä - niin Euroopan kuin Yhdysvaltojenkin suuntaan. Ja saada muut ohittamaan Euroopan luopiot - niin Unkarin, Slovakian kuin Belgiankin. Ja konkreettisesti ymmärtämään - että Venäjän ei saa voittaa Ukrainassa. Ja että ensin tulee Venäjän häviö ja vasta sitten aselepo ja rauha Ukrainassa. Tapio Into Soivio   #4467619   2.11.2025 9:53 Ilmoita asiaton viesti Uusi kommentti aika kova yleistys että venäjä olisi kaikkien euroopan maiden vihollinen 0   Vastaa Eerojuhani Vaarala   #4467646   Kirjoittaja   2.11.2025 10:50   Muokkaa Ilmoita asiaton viesti Uusi kommentti Vastaus kommenttiin: #4467619 On se – se joko ottaa itselleen, ottaa nukkevaltioksi tai suomettaa. Se on Venäjän luonne. Todisteita löytyy kaikkialta

Gravel extraction site

Kuva
 
 The question is - is it worth it for students to acquire information to a satisfactory level of critical thinking? It follows that if critical thinking has not been developed by the time of the final examination - then they will also process information and make decisions in working life - WITHOUT THE ABILITY TO THINK CRITICALLY. That means poor decision-making without understanding broad dynamic entities. That means that Finnish higher education is fundamentally wrong and has failed. And also that - that the level of critical thinking should be determined in university entrance exams - and those who do not have it should not be admitted to education at all. The same applies to members of parliament and especially ministers. Yle: https://yle.fi/a/74-20190867 " Many students do poorly on critical thinking tests – Finland has a lot of work ahead, says professor The Universities of Eastern Finland and Jyväskylä have studied the critical thinking skills of students pursuing a lower u...

Korkeakoulujen pääsykokeissa pitää selvittää kriittisen ajattelun taso - eikä ottaa koulutukseen lainkaan niitä joilla sitä ei ole.

Korkeakoulujen pääsykokeissa pitää selvittää kriittisen ajattelun taso - eikä ottaa koulutukseen lainkaan niitä joilla sitä ei ole . Kysymys kuuluu - kannattaako opiskelijoille ammentaa tietoa tyydyttävälle kriittisen ajattelun tasolle. Siitä kun seuraa että jos kriittinen ajattelu ei ole loppututkintoon mennessä kehittynyt - niin hehän myös työelämässä käsittelevät tietoa ja tekevät päätöksiä - ILMAN KYKYÄ KRIITTISEEN AJATTELUUN. Se tarkoittaa laajoja dynaamisia kokonaisuuksia ymmärtämätöntä huonoa päätöksentekoa. Sehän tarkoittaa sitä että suomalainen korkeakoulutus on perustavanlaatuisesti pielessä ja epäonnistunut. Ja myös sitä - että korkeakoulujen pääsykokeissa pitää selvittää kriittisen ajattelun taso - eikä ottaa koulutukseen lainkaan niitä joilla sitä ei ole. Sama koskee myös kansanedustajia ja etenkin ministereitä. Yle: https://yle.fi/a/74-20190867  "  Moni opiskelija pärjää huonosti kriittisen ajattelun testeissä – Suomessa on iso työ edessä, sanoo professori Itä-Su...

Man with hat, 2025, Jussi Vaarala, Finn, b 1954

Kuva
 

Some of recent art, Jussi Vaarala

Kuva