Korkeakoulujen pääsykokeissa pitää selvittää kriittisen ajattelun taso - eikä ottaa koulutukseen lainkaan niitä joilla sitä ei ole.
Korkeakoulujen pääsykokeissa pitää selvittää kriittisen ajattelun taso - eikä ottaa koulutukseen lainkaan niitä joilla sitä ei ole.
Kysymys kuuluu - kannattaako opiskelijoille ammentaa tietoa tyydyttävälle kriittisen ajattelun tasolle.
Siitä kun seuraa että jos kriittinen ajattelu ei ole loppututkintoon mennessä kehittynyt - niin hehän myös työelämässä käsittelevät tietoa ja tekevät päätöksiä - ILMAN KYKYÄ KRIITTISEEN AJATTELUUN. Se tarkoittaa laajoja dynaamisia kokonaisuuksia ymmärtämätöntä huonoa päätöksentekoa.
Sehän tarkoittaa sitä että suomalainen korkeakoulutus on perustavanlaatuisesti pielessä ja epäonnistunut.
Ja myös sitä - että korkeakoulujen pääsykokeissa pitää selvittää kriittisen ajattelun taso - eikä ottaa koulutukseen lainkaan niitä joilla sitä ei ole.
Sama koskee myös kansanedustajia ja etenkin ministereitä.
Yle:
"
Kommentit