Erotatko sinä taiteen taidosta ja millä perusteella
Erotatko sinä taiteen taidosta ja millä perusteella. Olen nyt provokatiivinen - haluan herättää ajattelua taiteesta. Ja olen subjebtiivinen - käytän esimerkkinä omaa tuoretta maalaustani sekä esitän subjektiivisia näkemyksiä. Kyseessä tämä maalaus Night over canal. Näköisyys taitonäkökulmasta se on lähinnä keskinkertainen. Mutta enhän siinä näköisyyteen pyrkinytkään - vaan näkemyksellisyyteen. Löysäsin siis näköisyysvaatimuksia - jotka on tavallaan absurdeja koska tuo on improvisaatio ilman malleja - enkä siis pyrkinyt taidoillani näköisyyteen ja todenmukaisuuteen - vaan näkemyksellisyyteen. Halusin siis tehdä parannettua näköisyystodellisuutta - joka sekin ja se se vasta taito onkin että pystyy tekemään parannettua todellisuutta - joka on itse asiassa taiteen syvin ydin. No - mikä tuossa maalauksessa on taidetta edelläsanotun mielessä. Minusta tuo keltainen ja sininen talo lamppujen valossa - ja kanava lamppujen heijastuksineen. Sanokaa vaan vapaasti näkemyksiänne. Ps. En siis sa...