Ruotsin nettikaupoilla - ja nettikaupan rahoitusyhtiöillä - on logistiikkaongelma - ollut jo vuosia - PostNord.
Case.
Tilasin Ruotsista tavaraa. Ei tavaraa kuulunut eikä Postnordin seurannassa näkynyt muuta kuin - odotamme tavaraa saapuvaksi.
Otin yhteyttä myyjään - joka sanoi että PostNord on hukannut tavaran ja he ovat lähettäneet uuden tilalle - poislukien yksi tavara joka on nyt varastosta loppu - joka hyvitetään laskussa.
Ja että JOS ENSIN TILATTU PAKETTI TULEE NIIN ÄLÄ OTA SITÄ VASTAAN että se palautuu automaattisesti takaisin.
SIIS - paketti ehkä seilaa jossain josta kukaan ei tiedä mitään - ja PostNordin logistiikkajärjestelmä - lue: vuotava logistiikkaseula, ei logistiikkajärjestelmä - ei tiedä missä paketit seilaa ja tuleeko ne perille vai ei.
Hämmentävää logistiikkanykyaikaa ??
Vastasin myyjälle että tottakai otan sen ensimmäisen paketin vastaan jos se tulee koska siinä on haluamani tavara.
Pian myyjä ilmoittaa että PostNord on löytänyt paketin ja että en ottaisi vastaan myöhemmin lähetettyä pakettia joka palautuu automaattisesti heille - ja että saan tilaamani toisen tavaran veloituksetta korvauksena saamastani harmista - heiltä siis tyylikästä toimintaa.
Sain ensimmäisen paketin ja noudin sen.
Mutta PostNord jatkaa edelleen logistiikkaseulafarssiaan - se muistuttelee sarjatulella monta kertaa päivässä hakemaan jälkimmäisen paketin.
Ja minä olen joutunut pienen paikkakunnan postilogistiikassa ties minkälaisten juoruilujen kohteeksi - kun kaiken syypää ja ongelma on PostNord. En millään muotoa minä.
ONNEKSI - markkinatalous hoitaa pian PostNordin logistiikkaseulan kuntoon - sillä nykyisin näyttää olevan asiakkaalle olevan mahdollisuus valita minkä logistiikan ottaa nettikaupasta päävalintojen ollessa Matkahuolto, Posti ja PostNord. Jossa valintatilanteessa PostNordille käy oikein huonosti - jos se ei saa logistiikkaseulaansa toimimaan.
Sillä huonoja kokemuksia PostNordista saanut ei valitse sitä ellei ole pakko. Ja jos on pakko niin ei osta ko nettikaupasta sen tarjoamia rahoitusvaihtoehtojakaan käyttäen ollenkaan.
Näin ovat siis 1. nettikaupat 2. rahoitusyhtiöt ja 3. logistiikkayhtiöt vääjäämättömässä markkinatalouskohtalonyhteydessä toisiinsa.
Jossa jonkun noista kolmesta kelvoton toiminta saattaa tyssätä asiakkaan halun ostaa jostain nettikaupasta yhtään mitään.
Kommentit