Ei tuollaisen mahdollisen meriliikennesabotöörin pidä antaa toimia. Toisaalta pitää tutkia miten rikollista yleensä meriliikenne on.
Eikö tuosta käy selväksi että varustamo on asetettava syytteeseen - ja sen toiminta on estettävä siksi ajaksi että sen toimet muuten meriliikennelaittomuuksien mahdollisuuksista tutkitaan.
Ei tuollaisen mahdollisen meriliikennesabotöörin pidä antaa toimia.
Toisaalta pitää tutkia miten rikollista yleensä meriliikenne on.
Yle
" KRP käytti tutkinnassa salaisia pakkokeinoja kuuntelemalla miehistön keskusteluja aluksella ja puheluita.
Näin selvisi, että kapteenia painostettiin tuhoamaan tietoja.
Esitutkinnan mukaan kapteeni sai varustamolta ohjeen tuhota raportti, josta kävi ilmi, missä laiva on ylittänyt merenalaisia kaapeleita.
Caravella-varustamon ”teknisen osaston kapteeni” myös käski tankkerin kapteenia ilmoittamaan aina, että hän ei ole tietoinen kaapelivaurioista.
Eagle S:n kapteeni kertoi saaneensa useita puheluita joissa sanottiin, ettei pidä kertoa enemmän kuin kysytään.
Näistä puheluista ei kerrota esitutkintapöytäkirjassa."
Kommentit