Ovatko taidehistorian ihmismaalaukset vähintään 90-prosenttisesti tyhjennetty tunteista ja kohteen persoonasta
Ovatko taidehistorian ihmismaalaukset vähintään 90-prosenttisesti tyhjennetty tunteista ja kohteen persoonasta – kuten tässä tahallaan tekemässäni neutraalissa improvisoidussa muotokuvassa?
Onko siinä kaikessa viesti – et voi näyttää tunteitasi ja arvojasi – ja – olla oma itsesi sellaisena kuin olet?
Onko asia vaikuttanut yleisesti kylmentäen sosiaalisuuden kulttuuriin.
Muita jäätäviä ihmishahmoja ovat muotitalojen mannekiinit ja ainakin aiemmin Suomen suurimman sanomalehden toimittajakuvat kaikessa tunteettomuudessaan.
Onko tässä kaikessa osittain tarkoitus eristää ihmiset tunteistaan ja tuoda ne takaisin tuotteiden ominaisuuksina markkinoinnissa.
Kommentit