Suomi ei ole oikeusvaltio - vaan asianajajien palkkiodiktatuuri

 Suomi ei ole oikeusvaltio - vaan asianajajien palkkiodiktatuuri

https://yle.fi/a/74-20045007

Asianajajien palkkiot ovat ryöstötasolle ylihinnoiteltuja. Eikö sen pitäisi olla tyhmillekin täysin selvä - miten se on älykkäämmiltä voinut päästä huomaamatta.

Ja sen kehittymisestä tähän pisteeseen - ihmiset eivät hae ja saa oikeutta asianajokulujen pelossa - on oikeusministeriön ja kaikkien yhteiskunnan oikeusinstituutioiden syytä. 

Kun eivät ole mitenkään rankalla kädellä asiaan puuttuneet.

Kun ihmiset eivät uskalla hakea oikeutta asianajahakulujen pelossa - siis pelossa - niin voidaan puhua jo asianajokulujen terrorismista. 

Asianajajien auttamisen pelkäämisestä.

Jonka vakavia rakenteellisia oikeusvaltioseurauksia on kaksi.

1. Syntyy rikosalueita jotka saa kehittyä ja jatkaa toimintaansa lailta suojassa - koska ihmiset eivät uskalla hakea oikeutta. Kuten asuntohuijaukset.

2. Syntyy tilanne että vain varakkaat voivat käydä oikeutta - ilman että se tuhoaa heidän taloutensa ja elämänsä kokonaan.


Johtopäätös - Suomessa on täysin oikeusarvodynamiikkatajuton palkansaajajoukko siinä porukassa - joka on saanut lakitieteen koulutusta.

Kun sen silmien alla ja siinä itse mukana toimien tällainen tilanne on päästetty syntymään.



Kommentit