Suomi on sairastunut itsekkyyden korruptioon saavutetuissa eduissa - eikä näe mitään ohi itsekkyyssuodattimen

Suomi on sairastunut itsekkyyden korruptioon saavutetuissa eduissa - eikä näe mitään ohi itsekkyyssuodattimen.


 Entinen rkp:n poliitikko väistää näkökulman aika heppoisella perusteella - että liike nytin maine perustuu siihen - että se esittää selkeitä ongelmia ja selkeitä ratkaisuja. Josta kansa tykkää. Asia josta aiemmin kirjoitin.

Puolueiden saamat heikot mainearvosanat kertovat poliittisen keskustelukulttuurin tulehtuneen, tutkimuksen toteuttaneesta Reputation and Trust Analytics -yhtiöstä arvioidaan. Samalla arviot kuitenkin osoittavat, että kansalaiset eivät pelkää arvostella vallassa olevia puolueita. "

https://yle.fi/a/74-20233042

Samalla Wallin peittää sen kaikkialle Suomeen puolueita myöten levinneen "korruption" - että Suomen politiikka ja sen puolueet - on saavutettujen etujen puolustuslinnakkeita ja uusien etujen kahmimisen pesäkkeitä. 

Ja kun politiikan pääasia on saavutetuista eduista ja uusien haalimisen taistelu - niin siitä seuraa ettei asiapohjaisesti kohdata asioita koska ei haluta astua saavutettujen etujen varpaille - ja siitä taas seuraa että kun ei asioita kohdata asioina - niin ei ihme ettei asioihin löydy hyviä ratkaisuja.

Suomi on sairastunut itsekkyyden korruptioon saavutetuissa eduissa - eikä näe mitään ohi itsekkyyssuodattimen - ja kun napaansa tuijottaa ei näe nenäänsä pitemmälle.

Kehittämässäni eettis-realismin aatteessa - ei ole sijaa yhteiskunnan pääominaisuuksien etiikan ja realismin ohittamiselle - siksi eettis-realismi ravistelee aivan kaikkea. Koko ajan.

Ps. On oireellista miten media kauttaaltaan ja etenkin Yle mitätöi tutkimuksen olemattomiin - ja sivuutti tyystin sen - että kun Suomessa suurilla puolueilla on huono maine niin Ruotsissa niillä on paras maine - joka kertoo Suomen medioiden saavutettujen etujen politisoituneesta korruptiosta - että media on samanlainen saavutettujen etujen puuhastelija kuin puolueetkin.

Ja että Ruotsissa suuret puolueet kykenevät ratkaisuihin. Ruotsissa politiikka on ratkaisuja - ei saavutettujen etujen puuhastelua. Suomessa saavutettujen etujen korruptoituneimpia ovat metsä- ja maatalous. Ne ei tee mitään ellei oma etu lisäänny. Se on ihan säälittävää katseltavaa ajattelun surkeudessaan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Searching instrumentalist to be feat artist to my improvisations

Pelkällä urheilukentän päällysteen hinnalla saisi joka kuntaan ostettua aktiivisille kulttuurinharrastajille omat tilat