Suomi on sairastunut itsekkyyden korruptioon saavutetuissa eduissa - eikä näe mitään ohi itsekkyyssuodattimen
Suomi on sairastunut itsekkyyden korruptioon saavutetuissa eduissa - eikä näe mitään ohi itsekkyyssuodattimen.
Entinen rkp:n poliitikko väistää näkökulman aika heppoisella perusteella - että liike nytin maine perustuu siihen - että se esittää selkeitä ongelmia ja selkeitä ratkaisuja. Josta kansa tykkää. Asia josta aiemmin kirjoitin.
" Puolueiden saamat heikot mainearvosanat kertovat poliittisen keskustelukulttuurin tulehtuneen, tutkimuksen toteuttaneesta Reputation and Trust Analytics -yhtiöstä arvioidaan. Samalla arviot kuitenkin osoittavat, että kansalaiset eivät pelkää arvostella vallassa olevia puolueita. "
Samalla Wallin peittää sen kaikkialle Suomeen puolueita myöten levinneen "korruption" - että Suomen politiikka ja sen puolueet - on saavutettujen etujen puolustuslinnakkeita ja uusien etujen kahmimisen pesäkkeitä.
Ja kun politiikan pääasia on saavutetuista eduista ja uusien haalimisen taistelu - niin siitä seuraa ettei asiapohjaisesti kohdata asioita koska ei haluta astua saavutettujen etujen varpaille - ja siitä taas seuraa että kun ei asioita kohdata asioina - niin ei ihme ettei asioihin löydy hyviä ratkaisuja.
Suomi on sairastunut itsekkyyden korruptioon saavutetuissa eduissa - eikä näe mitään ohi itsekkyyssuodattimen - ja kun napaansa tuijottaa ei näe nenäänsä pitemmälle.
Kehittämässäni eettis-realismin aatteessa - ei ole sijaa yhteiskunnan pääominaisuuksien etiikan ja realismin ohittamiselle - siksi eettis-realismi ravistelee aivan kaikkea. Koko ajan.
Ps. On oireellista miten media kauttaaltaan ja etenkin Yle mitätöi tutkimuksen olemattomiin - ja sivuutti tyystin sen - että kun Suomessa suurilla puolueilla on huono maine niin Ruotsissa niillä on paras maine - joka kertoo Suomen medioiden saavutettujen etujen politisoituneesta korruptiosta - että media on samanlainen saavutettujen etujen puuhastelija kuin puolueetkin.
Ja että Ruotsissa suuret puolueet kykenevät ratkaisuihin. Ruotsissa politiikka on ratkaisuja - ei saavutettujen etujen puuhastelua. Suomessa saavutettujen etujen korruptoituneimpia ovat metsä- ja maatalous. Ne ei tee mitään ellei oma etu lisäänny. Se on ihan säälittävää katseltavaa ajattelun surkeudessaan.
Kommentit