Voihan sen näinkin yrityksen brändin tuhota - mutta tuhoaako Suomi sillä markkinataloutensa
Voisi kysyä - 1. Kuinka suuret ovat Suomen muka hyvinä myytyjen epäonnistuneiden tuotteiden markkinat - 2. Kuinka suuri osa niistä on suomalaisten yritysten tuotteita - 3. Kuinka paljon ulkomailta tuotua - 4. Kuinka hyvin Suomi edes osaa tiedostaa tilanteen saati tehdä sille mitään - 5. Ymmärtääkö Suomi edes tilanteen laaja-alaista eettis-realista vahingollisuutta - joka epäeettiseltä laadultaan on myydä markkinatalouden myrkyttäen "pilaantunutta ruokaa syömäkelpoisena".
Voihan sen näinkin yrityksen brändin tuhota - mutta tuhoaako Suomi sillä markkinataloutensa
Myymällä epäonnistuneita tuotekehitelmiä poistomyyntinä muka hyvinä tuotteina - ja samaan aikaan kun yritys ei vain jätä epäonnistuneita tuotteita tappionsa hyväksyen myymättä - niin se satsaa rajusti markkinointiin.
Siis epäonnistuneiden tuotteiden tappion kieltäminen siirretään vielä valheelliseksi markkinointivyöryksi suurine kustannuksineen - joka tarkoittaa sitä että mitä isompi markkinointi sitä useampi ostaa epäonnistuneita tuotteita muka hyvinä.
Jolloin markkinoinnin voimistamisraha on brändin romahtamisen nopeuttamisrahaa - ja vastaan tulee kulminaatiopiste jolloin huono maine ehtii voimakkaampana markkinoinnin hyvän yrityskuvan edelle.
Ja tilanne on korjaamaton - ja edessä on vääjäämättömät yritysbrändin hautajaiset.
On sanonta - joitakin voi huijata kaiken aikaa, kaikkia jonkin aikaa - mutta ei kaikkia kaiken aikaa.
Kommentit