Voihan sen näinkin yrityksen brändin tuhota - mutta tuhoaako Suomi sillä markkinataloutensa

 Voisi kysyä - 1. Kuinka suuret ovat Suomen muka hyvinä myytyjen epäonnistuneiden tuotteiden markkinat - 2. Kuinka suuri osa niistä on suomalaisten yritysten tuotteita - 3. Kuinka paljon ulkomailta tuotua - 4. Kuinka hyvin Suomi edes osaa tiedostaa tilanteen saati tehdä sille mitään - 5. Ymmärtääkö Suomi edes tilanteen laaja-alaista eettis-realista vahingollisuutta - joka epäeettiseltä laadultaan on myydä markkinatalouden myrkyttäen "pilaantunutta ruokaa syömäkelpoisena".


Voihan sen näinkin yrityksen brändin tuhota - mutta tuhoaako Suomi sillä markkinataloutensa

Myymällä epäonnistuneita tuotekehitelmiä poistomyyntinä muka hyvinä tuotteina - ja samaan aikaan kun yritys ei vain jätä epäonnistuneita tuotteita tappionsa hyväksyen myymättä - niin se satsaa rajusti markkinointiin.

Siis epäonnistuneiden tuotteiden tappion kieltäminen siirretään vielä valheelliseksi markkinointivyöryksi suurine kustannuksineen - joka tarkoittaa sitä että mitä isompi markkinointi sitä useampi ostaa epäonnistuneita tuotteita muka hyvinä.

Jolloin markkinoinnin voimistamisraha on brändin romahtamisen nopeuttamisrahaa - ja vastaan tulee kulminaatiopiste jolloin huono maine ehtii voimakkaampana markkinoinnin hyvän yrityskuvan edelle.

Ja tilanne on korjaamaton - ja edessä on vääjäämättömät yritysbrändin hautajaiset.

On sanonta - joitakin voi huijata kaiken aikaa, kaikkia jonkin aikaa - mutta ei kaikkia kaiken aikaa. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Searching instrumentalist to be feat artist to my improvisations

Pelkällä urheilukentän päällysteen hinnalla saisi joka kuntaan ostettua aktiivisille kulttuurinharrastajille omat tilat