Dynaamisen realiteettipohjaisen luovuuden oppitunti/ Jussi Vaarala
Dynaamisen realiteettipohjaisen luovuuden oppitunti/ Jussi Vaarala
Lähde 110 km matkalle maailman ensimmäisellä purjevetoisella kevytjunalla.
Miten olisi 110 km purjehduskilpailu junaraiteilla - kaksiosainen - ensin yhteen suuntaan - sitten takaisin.
Laitteet vapaat. Nopein yhteisaika voittaa.
Miksi rata pitäisi sulkea - sillä voisi olla sähköisen kevytliikenteen tulevaisuus
Akkupohjaisilla laitteilla - joita vanhat sillatkin kestäisivät. Eikä hitailla nopeuksilla olisi vaaraa - eikä tasoristeyksetkään olisi ongelma.
Pitäisi vain olla ohituspaikkoja rakennettuna laitteiden kohtaamiselle.
Tai peräti tehdä se kaksiraiteiseksi kapeammilla raiteilla. Siirtää ulompia kiskoja vähän ulommaksi. Ja kaksi uutta raidetta niiden väliin.
Maasto on tasaista. Sekin puoltaa ideaa.
Ja tästähän voisi tulla niin Kaskisten kuin Seinäjoenkin matkailuvaltti.
Minusta asiaa kannattaisi luovasti kehitellä.
Ja jos oikein rutkasti luovia ollaan niin voisihan se olla maailman ensimmäinen purjevoimalla kulkevien kevyiden raidelaitteiden junan raide.
Siellä kun taitaa tuulla liki aina.
Niin - Lähde 110 km matkalle maailman ensimmäisellä purjevetoisella kevytjunalla.
Miten olisi 110 km purjehduskilpailu junaraiteilla - kaksiosainen - ensin yhteen suuntaan - sitten takaisin.
Laitteet vapaat. Nopein yhteisaika voittaa.
Ps. Hyvä esimerkki kuinka innovatiivisuus voi olla hyvinkin lennokasta - ja kääntäen - että - vaihtoehdoton ajattelu on innovatiivisuuden vastakohta - samasta realiteetista lähtien.
Ps 2.
Kommentit