Tulemmeko pian näkemään pyörätiekaupunkeja joissa ei ole maanteitä ja katuja ollenkaan.
Mitä museovitriinien edestakaisin liikuttelua yksityisautoilu onkaan nykyaikana
Yksityisautoilla kaupassa käynti on ilmiselvä kansanterveys- ja sitä kautta myös kansantaloustappio - teiden kulumisen ja tuontiautojen sekä tuontipolttoaineiden lisäksi.
Hyi hitto mikä kansantaloustaakka kaupoissa käynti autolla onkaan verrattuna mihin muuhun tahansa liikkumismuotoon. Jopa helikopterilla kaupassakäynti olisi halvempaa - puhumattakaan drooneista - netistä tilaus kauppaan ja eikun vaan drooni liikkeelle kotoa ja kaupan myyjä ripustaa ostoskassin droonin koukkuun. Ja valtava kansantaloussäästö. Niin että saatetaan teitä jopa jättää hoitamatta kun ei yksityisautoja eikä teitä tarvitse. Pelkkä pyörätie riittää - huh - nyt alkoi autoiluihmisiä hirvittää - ettäkö ihan pyöräteitäkö vain. Ei autoteitä ollenkaan. Juu-u.
Voi asua 10 km tiettömän taipaleen takana ja käydä droonilla ostamassa ruuat ja hakemassa postit.
Ja droonitaksin voi tilata hakemaan jos ihan itse pitää lähteä kylillä käymään. Tai lentää sinne omalla henkilödroonilla - omilla sähköillä. Tai polkuja pitkin sähköpyörällä. Omilla sähköillä.
Ja sähköt tulee omaan korpitaloon tuulimyllyllä ja aurinkokennoilla tai koskesta jos semmoinen on lähellä.
Kätevää tämä nykyaika kun sen oivaltaa. Mitä museovitriinin edestakaisin kuljettelua onkaan yksityisauto nykyaikana.
Tulemmeko pian näkemään pyörätiekaupunkeja joissa ei ole maanteitä ja katuja ollenkaan.
Toisaalta minä näen jo sieluni silmillä että on ihmisiä jotka suunnittelee näin.
Säästämme paljon ja rakennamme edullisesti kun emme rakenna talollemme keskellä metsää lainkaan tietä, emme liitä sitä sähköverkkoon emmekä vesijohto- ja viemäriverkkoon. Emmekä maksa niiden kulutuksestakaan sen koommin
Visiosi ei ole toteutumassa pitkiin aikoihin, kenties ei koskaan.